Sahabat

Posted: January 24, 2008 in Persahabatan Iedashi

Nota :

Sebelum terlewat.. Biarlah aku coretkan sesuatu untuk sahabat yang banyak membantu aku dalam hidup ini .. sebagai kenangan dan penghargaanku padanya ..     

Dia,

Adalah sahabatku.. telah lama aku mengenalinya…lebih kurang 18tahun lamanya Dia seorang yang baik hati dan padaku dia seorang yang unik sekali… Kenapa aku kata dia unik..? itu rahsiaku, maaf kerana aku tidak dapat jelaskan disini. Hanya aku yg tahu. Aku begitu senang sekali mengutarakan segala masalah ku kepadanya .. kami selalu berkongi masalah bersama…

Kadangkala kita juga harus mempunyai sahabat  yg boleh dipercayai selain dari keluarga kita untuk kita berkongsi masalah bersamanya.

Dia selalu memberiku nasihat dan juga pandangan yang aku rasa bernas sekali.

Dia orangnya baik sekali tidak hypocrite seperti yg lain lainnya. Perlahan-perlahan aku mulai mengenalinya lebih mendalam… tentang dirinya, keluarganya dan apa aja yang bersangkut paut dgnnya.

Aku sangat mengambil berat tentang dirinya. Dia sangat sabar dan tabah menjalani hidup ini berbanding aku yang banyak cembengnya.

Aku beruntung dan bangga mempunyai kenalan rapat sepertinya. Aku sangat sayang kepadanya, tapi jangan salah anggap ya.. sayang aku kepadanya bukan sayang seseorang terhadap kekasihnya tapi sayangku kepadanya hanya sebagai sahabat yang aku anggap seperti saudara kandungku.. tidak lebih dari itu…

Untuk sahabatku… terimakasih kerana mempercayaiku dan aku doakan semoga

kau akan sentiasa sabar dan tabah didalam menjalani hidup ini dan semoga harapan dan impianmu akan tercapai satu hari nanti…  

Leave a Reply

