Diari 12

Posted: January 29, 2008 in Diari Diri Iedashi

Aku x pasti sampai bilakah aku harus menipu diri aku sendiri  demi menjaga hati orang di keliling aku .. aku belum jumpa cara penyelesaiannya .. haruskah aku menipu lagi sedangkan diri aku sendiri cukup terluka menyimpan segala kebenaran ..

Hati seorang aku memang banyak rahsianya.  Aku dah biasa ketawa dalam dalam kesedihan. Aku dah pernah tersenyum dalam kekecewaan. Aku sudah lalui macam-macam dan aku rasa .. aku boleh melalui lagi keadaan seperti ini .. tapi sampai bila?

Aku penat melalui saat² yang getir ini seorang diri .. tapi aku tiada pilihan .. demi kawan-kawan aku perlu melupakan kepentingan diri aku sendiri . Aku harus mengembirakan mereka tanpa perlu mereka syak aku sedang berduka. Biar mereka menuduh aku dengan pelbagai tanggapan. Asal mereka puas itu sudah memadai .

Bukankah aku begitu kejam dengan diri aku sendiri?

Wahai diri .. sabarlah .. kita ada byk tanggungjawab yang perlu diselesaikan .. kita harus mengembirakan org di keliling kita bukan .. ? maka senyumlah diri .. jadilah kita seumpama lilin yang membakar diri demi menyinari hidup orang lain .

     

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s