Archive for February, 2008

Twin Hearts

Posted: February 29, 2008 in Book Reading

Aku baru je berjinak-jinak nak bacer buku citer ni .. buku ni pon aku beli jualan lambak (2nd hand book) kat Taipan, Senawang. Erm buku ni aku pilih dan beli sebab nipis (ekekek) dan ditambah oleh promoter jual buku ni kater citer ni bes. so aku beli la ..   aku  lom bacer bebetul … baru bacer sambil lalu je ni …

 

n128438.jpg

A novelization of four exciting episodes of the hit TV series!

Coma

Elizabeth’s been in a motorcycle accident! Now she’s in a coma, and the doctors aren’t sure she’ll live. Can Jessica survive without her twin?What, me study?

Jessica Wakefield kicked off the cheerleading squad? That’s what will happen if Jessica gets caught cheating on a science test!The Curse Of Lawrence Manson

In Sweet Valley High haunted? It’s Halloween, and the gang is hanging out at school late at night with a terrifying visitor!

The Prince Of Santa Dora

Jessica’s in love with a prince! Watch out. Sweet Valley, here comes Princess Jessica

AUTHOR TWIN HEARTS 
7286.jpg
About Francine Pascal
Francine Pascal is the international best-selling author of Sweet Valley High. She currently has sold over 260 million books.Francine Pascal has also written magazine articles, TV scripts, and a Broadway musical.

Hand Written Quran

Posted: February 29, 2008 in Islamic

This Quran is hand-written by Emperor Aurangzeb (RA) nearly 400 years ago. It is 13.5 kg in weight, 39.5 CM long and 20 CM wide. It has Golden and silver colored graving. Every page has a different perfumery smell and to avoid fire accidents the pages are fire proofed.
Police captured the person, M.G. Sukumar (from Kerala), who was trying to sell it for 5 Crore Rupees.

al-quran-1.jpg

Indian continent Kerala Police has arrested Mr. M.G. Sukumar (44) resident of Trichur, who is going to sell this Quran for 5 crores Indian Rupees (IRS.5,00,00, 000) equal to 50 million $.  And it has been sent to Hyderabad for verification of script.
                             
This Holy Qura’n written by Mughal Emperor AURANGZEB in his own hand writing before 400 hundred years ago (During 1636-44 & 1653-58).  

– It’s weight measured as 13 KG.
– Size:  Length 39.5I cm. and width 20 cm.
– The text was graving with Gold & Silver
– This Qura’n papers are made by fireproof material.
–  It’s every page giving different type of perfume smell 

Jawakah aku??

Posted: February 28, 2008 in Umum

pe-36_small.jpg jawa.jpg

Suatu Waktu dahulu …
orang jawa di Malaysia malu untuk mengaku diri mereka berketurunan jawa.

Suatu waktu dahulu…
orang jawa dikenali sebagai golongan petani dan pengambil upah menggali parit, telaga,membina titi , menebas, menebang kayu dan sesetengahnya meneroka belukar dan hutan kecil.

Suatu Waktu Dahulu…
orang jawa hanya tertumpu di sekitar negeri Johor,Selangor  & kaw. Hilir Perak

Kini…
Orang jawa telah berubah selaras dengan perubahan zaman. Kalau dulu ayah dan datuk mereka adalah petani, ada di antara anak-anakmereka kini meneruskan tugas di bidang pertanian. Kalau ayah dan datuk mereka sekadar petani, anak-anak kini menjadi Pegawai Pertanian, Pengurus Bank Pertanian, Pegawai di agensi-agensi Kementerian Pertanian dan sebagainya. Malah kini ada anak jawa turut sertamenggerak jentera pentadbiran dan pembangunan ekonomi negara seperti menjadijurutera,Juruterbang,Akauntan,Peguam,Doktor,Pensyarah, Guru,Polis,Tentera,Ahli Politik,Usahawan Berjaya dan Ketua di Jabatan-jabatan kerajaan.

Kini…

Anak jawa tidak lagi malu untuk mengaku diri mereka jawa. Kadangkala ada juga yang bukan jawa turut mengaku jawa kerana bangsa jawa semakin unggul di Malaysia.Saya berpendapat orang bukan jawa yang berkahwin dengan orang jawa boleh dianggap menjadi orang jawa dan anak mereka dipanggil

JAWA PERANAKAN!!

Diari 25

Posted: February 28, 2008 in Diari Diri Iedashi

Semalam aku x sempat nak godek weblog aku ni .. so arini pepagi lagi aku dah on pc.. pagi tadi waktu aku start keter dan kebiasaannya aku akan  tros on radio dan cenel peberet aku pepagi buter ni HotFm ler Lebih Hangat Dari Biasa .. tu yg pergi keje pon hangat semacam je muekeke!

Pagi tadi topik yg dibincangkan mengenai Bohong Sunat  bila aku terdengar je topik tu terus aku tergelak .. hehe almaklom aku pon  biaser gak bohong sunat ni . 

Mengapa aku bohong sunat? ada 2 kategori  yang menjadi sebab mengapa aku bohong sunat ni..  

1) Menjaga hati

2) Melepaskan diri

Ni la 2 faktor utama mengapa aku bohong sunat supaya taklah terasa sangat bersalahkan .. 

Kengkadang untuk menjaga hati kengkawan aku kena bohong sunat supaya jawapan kepada apa yang diinginkan tidak mengecilkan hatinya. Walaupun sebenarnya aku sendiri rimas dan lemas dalam berbohong ni .. lelebih lagi kalo sesuatu benda tu yg akan menjadikan aku tertekan dan ditekan! Of coz sometimes tu kita kena frankly speaking .. but how? if ur frenz can’t accepted! so jadilah aku seorang penipu walopon hakikatnya aku tamo didik diri aku ni  menjadi penipu .. sebab takot ianya akan jadi habit..

Ingin Melepaskan diri ..  ni pun menjerumuskan aku utk bohong sunat .. biasanya aku guna sebab ni utk melepaskan diri daripada keluarga aku hehehe .. kalo aku cakap benar .. sah² aku xleh kuar jenjalan punyerkan walopon hakikatnya aku layak menentukan arah tujuan aku sendiri . yerlah aku paham org tua akan risaukan kalo balik lambat yerlah kita ni anak pompuan kuar memalam pastu sampai ke pagi x reti nak balik walhal lepak ngan kengkawan pompuan gakni bergosip sampai x ingat balik .. lagipon bukan selalu tapi org tua x paham konsep kiter ni .. makanya aku kenalah bohong sunat mengatakan disscusion ataupon aku kata aku tido umah kawan.  

Kesimpulannye walopn aku prefer nak bohong sunat disebabkan 2 faktor ni  berbanding cakap benar tapi hakikatnya hati aku tak tenteram juga .. sebab aku fikir benda ni selfish. Kiter tak raser ke seandainya pembohongan itu diketahui oleh mereka yang telah tertipu dgn kita dan masertu kiter raser tak camne perasaan dorang? cam kiterlah bila kena tipu tahu plak melenting.. tak kiralah ianya bohong atau bohong sunat sebab kedua-duanya sama je yakni mereka-reka cerita yang tidak benar hanya beza sikit sebab tambah sunat baik  sikt drpd berbohong kerana nilai yg nak ditipu tu kecil sikit .. tapi ye ke?

   

Vote For Malaysia !

Posted: February 26, 2008 in Umum
logo.png
Lagu Pi Mengundi 
Marilah mari … pergi mengundi …
jangan lalai lupa kewajipan pada negara …
pickpm_q1_2008_fan1.jpg
Imagine if you have the power to choose the next 
Malaysian Prime Minister,

Who would it be?

samyvellu_q1_2008_pol4.png
Samy Vellu is one of Malaysia’s longest serving
cabinet minister and has been the defacto leader of the MIC since the early 80s.
Recently developments has prompted the local
press to speculate about his political future?

Ukhuwwah

Posted: February 26, 2008 in Persahabatan Iedashi

trio37oe.jpg

SAHABAT,

Andai diriku terlena..kejutkan daku,

Andai diriku terlalai..maka tegurlah aku,

Andai aku jauh dari ILAHI..marahlah aku,

 Andai ku tersalah… perbetulkanlah aku,

Andai kusakiti hatimu, maafkan daku……


Semoga persahabatan yang di bina diredhai
ALLAH…INSYAALLAH..

Did U Know??

Posted: February 26, 2008 in Tahukah Kita?
Tahukah Anda ? Sekarang Anda Tahu!
Wright bersaudara bukanlah orang pertama yang menerbangkan pesawat. Kata “dolar” berasal dari kerajaan Romawi. Sebuah berlian akan pecah bila dipukul dengan sebuah godam. Ada berapa bahasa di dunia? Siapa penemu penjepit kertas? Klik disini
Di tahun1894, Lord Kelvin, meramalkan bahwa radio tidak mempunyai masa depan. Dia juga meramalkan pesawat terbang bermesin yang lebih berat dari angin adalah tidak mungkin. Di tahun 1958, IBM memprediksi pasar dunia hanya untuk 5 buah komputer saja. Ternyata, mereka semua salah!
Keunikan binatang Detak Nada
Lebah tidak memiliki telinga. Seekor semut dapat membawa benda seberat 10 kali berat badannya. Kerbau Afrika dikenal suka menyerang manusia dengan tiba-tiba. Buaya tidak dapat menjulurkan lidahnya. Seekor orangutan jantan mempunyai kekuatan 4 kali pria dewasa. Ingin membuat tetangga anda terkesan? Sebaiknya lihat serba-serbi dunia binatang.
Anda kira LSD merupakan singkatan dari Lucy in the Sky with Diamonds? Anda salah! Cuba lagi. Siapa musician pertama di dunia yang berjaya? Bukan David Bowie, tapi Beethoven. Lagu apa yang terjual lebih banyak dari lagu White Christmas-nya Bing Crosby? Detak nada.
Ketajaman Pena Seputar Dunia
Sebelum Gutenberg memulai percetakannya di tahun 1454, hanya ada sekitar 30,000 buku di Eropa. Pada tahun 1500, jumlahnya menjadi sekitar 9 juta buku. Tahukah anda novel terbaik yang pertama di dunia ditulis oleh seorang wanita? Dan itu terjadi di tahun 1007. Pada akhirnya anda akan setuju, pena ternyata lebih tajam dari pada sebilah pedang. Menghabiskan waktu 175 hari untuk mengelilingi dunia pertamakalinya dengan pesawat terbang. Mengelilingi dunia pertamakalinya dengan balon udara hanya mengambil masa 19 hari – tapi kejadian itu 75 tahun yang lalu. Oleh itu siapa yang akan menjadi perenang pertama yang mengelilingi dunia?! Setiap tahun, pertandingan dilakukan untuk menjadi yang pertama atau yang tercepat mengelilingi bumi.
Berita Terkini di Dunia Peristiwa: Apa dan Bila
Kereta api pertama di dunia hanya dapat berjalan dengan kecepatan 8 km/jam (5 mph). Kereta terbaru dapat berjalan dengan kecepatan 500 km/jam (300 mph). Atau anda berminat untuk mencoba kecepatan 900 km/jam (560 mph) dengan menggunakan pesawat terbang tipe terbaru Airbus double-decker. Biskut coklat chip ditemukan pada tahun 1933. Rakaman piring hitam ditemui pada tahun 1948. Pada tahun 1962, Khrushchev menghapus misi nuklir dari Kuba, tapi hal itu dilakukan setelah Kennedy menyetujui untuk menghapus misi Amerika Syrikat dari Turki. Peristiwa: Apa dan Bila?
Info Untuk Anda! Kisah dibalik kisah
Ingin mengesankan orang lain disaat jamuan makan malam? Anda tahu apa yang harus dilakukan pada saat jamuan makan malam, dan gelas apa yang cocok untuk minuman anda? Anda pernah memesan barang dari Internet? Terjaminkah keamanannya? Daerah yang dikenal sebagai “Surga Dunia” sekarang berubah menjadi “Neraka Dunia”. Itulah Kashmir. Kosovo telah mengalami 8 tahap pembersihan etnis. Ada 18 drama konflik dan 46 perebutan wilayah di seluruh dunia. Dunia ini memang kejam. Mengapa? Lihatlah kisah dibalik kisah
Hanya untuk anak-anak Dunia Olahraga
Jangan coba-coba untuk mengklik ini bila anda seorang dewasa. Lagipula anda tidak akan mengerti. Fakta menarik ini hanya untuk anak-anak, seperti: seberapa besar ukuran kucing tergemuk di dunia Ada berapa warna krayon sebenarnya? Berapa panjang lidah seekor paus? Anda tahu siapakah olahragawan dengan bayaran paling tinggi di dunia. Siapa peringkat kedua dan ketiga? Anda tahu bahwa sepakbola merupakan olahraga dengan jumlah penonton paling banyak di dunia. Tapi tahukah anda kalau memancing ternyata paling banyak peminatnya di dunia? Temukan fakta menarik lainnya tentang dunia olahraga