Diari 25

Posted: February 28, 2008 in Diari Diri Iedashi

Semalam aku x sempat nak godek weblog aku ni .. so arini pepagi lagi aku dah on pc.. pagi tadi waktu aku start keter dan kebiasaannya aku akan  tros on radio dan cenel peberet aku pepagi buter ni HotFm ler Lebih Hangat Dari Biasa .. tu yg pergi keje pon hangat semacam je muekeke!

Pagi tadi topik yg dibincangkan mengenai Bohong Sunat  bila aku terdengar je topik tu terus aku tergelak .. hehe almaklom aku pon  biaser gak bohong sunat ni . 

Mengapa aku bohong sunat? ada 2 kategori  yang menjadi sebab mengapa aku bohong sunat ni..  

1) Menjaga hati

2) Melepaskan diri

Ni la 2 faktor utama mengapa aku bohong sunat supaya taklah terasa sangat bersalahkan .. 

Kengkadang untuk menjaga hati kengkawan aku kena bohong sunat supaya jawapan kepada apa yang diinginkan tidak mengecilkan hatinya. Walaupun sebenarnya aku sendiri rimas dan lemas dalam berbohong ni .. lelebih lagi kalo sesuatu benda tu yg akan menjadikan aku tertekan dan ditekan! Of coz sometimes tu kita kena frankly speaking .. but how? if ur frenz can’t accepted! so jadilah aku seorang penipu walopon hakikatnya aku tamo didik diri aku ni  menjadi penipu .. sebab takot ianya akan jadi habit..

Ingin Melepaskan diri ..  ni pun menjerumuskan aku utk bohong sunat .. biasanya aku guna sebab ni utk melepaskan diri daripada keluarga aku hehehe .. kalo aku cakap benar .. sah² aku xleh kuar jenjalan punyerkan walopon hakikatnya aku layak menentukan arah tujuan aku sendiri . yerlah aku paham org tua akan risaukan kalo balik lambat yerlah kita ni anak pompuan kuar memalam pastu sampai ke pagi x reti nak balik walhal lepak ngan kengkawan pompuan gakni bergosip sampai x ingat balik .. lagipon bukan selalu tapi org tua x paham konsep kiter ni .. makanya aku kenalah bohong sunat mengatakan disscusion ataupon aku kata aku tido umah kawan.  

Kesimpulannye walopn aku prefer nak bohong sunat disebabkan 2 faktor ni  berbanding cakap benar tapi hakikatnya hati aku tak tenteram juga .. sebab aku fikir benda ni selfish. Kiter tak raser ke seandainya pembohongan itu diketahui oleh mereka yang telah tertipu dgn kita dan masertu kiter raser tak camne perasaan dorang? cam kiterlah bila kena tipu tahu plak melenting.. tak kiralah ianya bohong atau bohong sunat sebab kedua-duanya sama je yakni mereka-reka cerita yang tidak benar hanya beza sikit sebab tambah sunat baik  sikt drpd berbohong kerana nilai yg nak ditipu tu kecil sikit .. tapi ye ke?

   

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s