Diari 28

Posted: March 18, 2008 in Diari Diri Iedashi

Heh .. smlm aku x sempat nak wat diari .. kengkadang mood tu xde so aku xleh nak watper .. walhal aku dah bukak wordpress ni tapi aku nengok je kan .. jari jemariku ini ibarat kaku di hujung keyboard ..

last weekend aku pi Port Dickson .. saje wat keje giler sket .. gi booking pon last minute .. seb baik ler ader kekosongan otel .. aku terporgot yang last week kan school holiday .. so pepahamlah yang mana ada keluarga tu mestilah bercuti sakan kan .. so nak dijadikan citer aku dapat ah booking one of hotel yg ader kat PD tu .

Nama Hotel tu Le Paris International a.k.a Costa Rica Apartment  (ingat bebetol otel ni ..)

Pemandangan otel ni ok sangat .. so xlah korg raser tertipukan kalo tengok kat website .. facilities otel yang ok .. dan yang aku suker sangat Pemandangan Pantai dia .. korang siap nampak kapal² kat tetengah laut diakan .. cantik sangat .. bestlah ..

DSC00245

DSC00279

DSC00265

DSC00278

cantex kan pemandangan Le PARIS?

TAPI YANG TAK BESTNYA !!!     

Staff² otel tu yang Kebetulan agaknya atau pn memang trademark Le Paris ni staff dia sumer warna gelap gelita .. konsep pon dah salah Le Paris tapi pi masok Otel aku raser cam ke Le Bombay .. bombay tu pn ada terangnya ni aku rasa cam pi Le Dhaka kot . Bukan nak menghina tapi nak mencarot je ..

Aku sebenarnya sangatlah tak kisah Warna² Kulit ni .. kerana setiap warna punya keistimewaan yang tersendiri .. manis tu ada sebenarnya .. tapi memandangkan aku bengang ngan beberapa ketol ni kan jadi nampaknya sumer member aku yg sewaktu dgnnya  teraser tempiasnya .. sorry guys .. aku panas ati ni ..

Aku sampai lebih kurang 3++ bila aku sampai staff bongok ni soh aku tunggu sat .. time tu aku dah panas ati dah yerlah bukan ada org pon kat kaunter check in tu yang mengharuskan aku tunggu turn .. dekat 20 minit aku tunggu ni .. makanya aku dah xleh sabar . aku pi balik kaunter pastu aku tanya pasal check in terusnya ternganga boleh? rasa nak tampa je .. abes yg tadi aku dtg tu saper? hantu aku ke? or tak nampak aku ? sebesar gajah mengadap dorang tadi tu apa? takper .. aku kewl lagi .. so abeslah sessi panas hati aku ni .. 

tu lom dicampo aku masok room xde towel .. xper ah tu small matter walopon bagi aku big matter .. tapi sebab aku g berkawan kan makanya aku kewl lagi ah .. kang aku plak bergado ngan kawan aku ..

sampailah yang best partnya waktu Dinner .. aku memang suka nak Dinner kat otel ni .. sajer nak try masakan di setiap otel ni kan .. so kiteorg pon pi la cafe yg ada di otel tu .. masatuh dah kul 9pm ler .. so kami pon order ler .. bongok ke tak bongok kan pas kami amik order teros pompuan kicap lahabau ni tanya “NAK BAYAR CASH KE APA?” kurang ajarkan .. aku ni belum lagi dapat Makanan ko dah tanya nak bayar camne! KO INGAT AKU PI MAKAN TU XDE DUIT KE? boleh tak ko tanya pas aku panggil ko balik after ive done my meals and i want my Bills?    

aku tak pahamlah management ni tak ajar ke staff ko to be nicely ngan customer  ? dahlah bila serve makanan tu main hentak² lagi .. ko ingat aku ni adik ko ke .. kawan aku dah buat muka hijau dah .. diantara aku ngan kawan aku ni ikotkan aku ni lagi triple baran tau banding dia .. dia baran tu bleh dikira lagi kengkadang takder pon baran dia tau.. ko bayangkan tahap kesabaran kiteorg ni camne?

pastu air punyalah manis .. kami mintak lime juice tapi aku raser air sunquick je .. aku yg suke manis pon tak terlayan manisnya .. banyak benor gula kat otel ni .. so kami mintaklah air kosong nak cover kemanisan tekak aku ni .. korang tau apa yang jadi? AIR KOSONG TU PON MANIS!!!   

seumor idop aku belum lagilah aku nyanyok sampai xleh bezakan air Kosong ngan air gula .. waitress kicap tu bagi reason sebab kami RASER Manis bila minum AIR KOSNG tu effect daripada minum air limejuice  tu yang raser air kosong tu manis .

Kalo korg tak caya cuba test minum air yang manis pastu ko minum plak air kosong. ada tak ko rasa air kosong tu manis?

tuhla citer kat otel Le Paris . Korg jangan terpengaruh ngan nama yang sangatlah western tu. 

Moralnya aku kena makesure bebetul berapa Star yg otel tu ada dan berpatutan tak kita nak membayar lebih dgn Star yang diberi? dan owner hotel tolonglah ajar staff ko cara utk layan customer tu camne .. gi hantar training course ler .. kalo tak akan menghancurkan nama hotel je.      

 

Leave a Reply

