Hentikan tangisan pandanglah masa depan

Posted: October 11, 2009 in Diari Diri Iedashi

Rasa sedih yg menyelubungi  diri adakalanya akan memusnahkan satu kehidupan. Aku tak mahu memusnahkan satu kehidupan yg di dalamnya penuh dgn satu pengharapan. Aku punya impian untuk membahagiakan org disekelilingku. Jadi mana mungkin aku terus-terusan bersedih begini. Aku tak ingin menoleh ke belakang lagi. Aku yakin suatu hari nanti warna-warni dlm kehidupanku akan muncul jua. Cumanya waktu ini aku harus bersabar dan teruskan perjuangan ini disamping mengembirakan keluarga dan sahabat-sahabatku.

Buat ibu dan ayah, mungkin bibir ini tidak pernah mengucapkan sayang pada kalian… bibir ini kelu, tapi percayalah aku amat sayang akan ibu dan ayahku… merekalah tempatku menumpang kasih. Aku akan berusaha sedaya upayaku untuk membalas jasa ibu dan ayah. Aku ingin sekali tunaikan harapan mereka berdua. Kegembiraan mereka akan menghilangkan segala gusar dan kesedihanku.

Buat sahabatku, setiap detik dan waktu aku berdoa supaya jauhilah dirimu dari kesusahan yang akan membuatkan dirimu sedih.  Aku ingin engkau bahagia dan mengecapi segala apa yg kau impikan. Jika pengorbanan menjadi galang ganti untuk dirimu terus bahagia, disitulah aku akan berkorban untukmu sahabat. 

Aku mohon keampunan andai masaku sangat terhad dan aku tidak sempat untuk melaksanakan tanggungjawabku sebagai anak dan sahabat. Tapi percayalah, selagi hayatku masih ada, aku tetap akan berusaha untuk mengembirakan orang-orang disekelilingku.

Leave a Reply

